نوشته شده توسط : رزرو هتل

 

روستای نژو در شمال غرب بانه،واقع در بخش مرکزی  و فاصله 12 کیلومتری شهرستان قرار گرفته است.آثار تاریخی آن در شرق هتل هاله بانه روستابه نام شارکون که فقط کوزه های برزگ و کوچک گلی که داخل بعضی از آنها زغال پیدا می شود باقی مانده است که آن هم در طول زمان به دلیل کشت  هتل  هاله بانه و عملیات کشاورزی  کم کم از بین رفته است.در سراسر خاک روستا لوله هتل  هاله بانه های گلی به ضخامت حدود 10 سانتیمتر با قابلیت آبرسانی لوله های1/3پیدا می شود و در تمام زمین های روستا چه مزارع هتل هاله بانه و چه دامنه کوهها از این لوله ها می توان یافت اما مهمترین اثر باستانی روستا قلعه ای است که در غرب هتل  هاله بانه روستا،در حد فاصل روستاهای سیوچ میرآباد علیا و نژو قرار گرفته است.در اطراف این قلعه که با نام محلی (قه لای نژو) معروف است چشمه های آب فراوانی وجود دارد که باعث می شود تعداد زیادی از دوستداران طبیعت و مردم منطقه برای گشت و گذار و بازدید به آنجا بروند. بنا به گفته ساکنان این روستا،قدمت این قلعه به پیش از اسلام هتل  هاله بانه بر می گردد و با توجه به اینکه مقبره هایی که در این ناحیه موجود است به طرف بیت المقدس کنده شده اند این قول به نظر صحیح می رسد.

 



:: برچسب‌ها: هتل هاله بانه,هتل,بانه ,
:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رزرو هتل

 

شهر مشهد مجموعه ای است هتل مشهد از تقابل ها. شهری بزرگ با مركزی جمع و جور و دوست داشتنی. شهری مدرن،دارای فن آوری بالابهمراه پیشینه ای پرافتخارو میراث معماری پرجاذبه به خصوص عجایب معماری موجود در مجموعه حرم مطهر .. یك هتل مشهد پایتخت معماری سنتی اسلامی كه الگو می باشد وهنوز در اطراف و اكناف آن آثاری از بازارچه هتل مشهد های سنتی به چشم می خورد. در مجموع باید گفت مشهد برای هر كسی دارای چاذبه ای می باشد.  شهر مشهد در 36.41 درجه عرض جغرافیایی و 52.39 درجه رزرو هتل مشهد طول جغرافیایی شرقی º  در شمال شرقی ایران واقع بوده مكانهای بسیاری جهت بازدید دارد كه براحتی قابل رزرو هتل مشهد دسترسی می باشند . تنها با یك سواری كوتاه بوسیله هتل مشهد سواری یا اتوبوس قادرید خودرا جهت زیارت به مجموعا حرم مطهر برسانید و یا آنكه برای گردش به سراغ امكنه ها و تفرجگاه هایی از قبیل كوهسنگی رزرو هتل مشهد ، پارك ملت (پارك بزرگ ملی) طرقبه،جاغرق، توس (مجموعه آرامگاه فردوسی) بروید. علاوه بر اینها، یك مسافرت 90 دقیقه ای از دانشگاه شما را به نیشابور رهنمون  هتل مشهد می شود, شهری با ریشه های فرهنگی ژرف و پایتخت خراسان در ازمنه دور. كوههای بینالود نیز در اثر آن قابل دسترسی می باشند. رشد  رزرو هتل مشهد جمعیت و علاقه مردم این خطه به تحصیل مدارج علمی عالیه منجر به ایجاد و توسعه مراكز علمی موازی دیگری رزرو هتل مشهد شد كه از جمله آنها می توان اشاره داشت به دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، دانشگاه پیام نور، دانشگاه علوم اسلامی رزرو هتل مشهد رضوی، مراكز تربیت معلم و هنرستانهای فنی مشهد.

 



:: برچسب‌ها: هتل مشهد,رزرو هتل مشهد,هتل,مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رزرو هتل

 

باغ عمارت مسعودیه بادستور  هتل استقلال مسعود میرزا حاکم اصفهان، ملقب به ظل السلطان فرزند ناصرالدین شاه پس از آقامحمد در 1295 ق، به سرکارگری رضا قلی خان (ملقب به سراج الملک) در زمینی به وسعت حدود 4000 مترمربع و مرکب از هتل استقلال بیرونی (دیوان خانه) و اندرونی و  هتل اسپیناس پالاس دیگر ملحقات بنا شده است. در واقع نام این عمارت نیز برگرفته از نام مسعود میرزا به مسعودیه شهرت یافته است. هتل اسپیناس پالاس معمار این بنا استاد شعبان معمار باشی و ناظر آن میرزا رضا قلی هتل استقلال خانی ملقب به سراج الملک است. عمارت مسعودیه در طول سالهای عمر خود شاهد وقایع بسیار زیادی بود. در جریان جنبش مشروطه با توجه به نزدیکی آن به میدان بهارستان و اختلاف ظل السلطان با برادرش مظفر هتل استقلال الدین شاه و فرزند او، یکی از هتل اسپیناس پالاس پایگاه های مشروطه خواهان و مخالفان محمد علی شاه بود. در سال 1287 در نزدیکی این عمارت بمبی دست ساز زیر کالسکه محمد علی شاه منفجر شد که بهانه لازم را برای به توپ هتل استقلال بستن مجلس دست هتل اسپیناس پالاس او داد. پس از واقعه بهارستان، عمارت مسعودیه نیز به همراه خانه ظهیرالدوله و هتل استقلال سایر مشروطه هتل اسپیناس پالاس خواهان به رگبار بسته شد.

 



:: برچسب‌ها: هتل استقلال,هتل اسپیناس پالاس,تهران,هتل ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رزرو هتل

باغ دولت آباد یزد یکی از هتل فرهنگ یزد باغهای بزرگ ایران است که در اصلی این مجموعه در خیابان شهید رجایی قرار گرفته ‌است و در دیگری که در بلوار دولت آباد قرار دارد ورودی نداشته هتل سنتی والی یزد و تقریباً در دست مرمت و بازسازی است. به همین علت تردد از در اصلی انجام می‌ گیرد. این باغ  دارای مرتفع ترین بادگیر شناسایی شده در ایران است. مساحت زمینهای هتل فرهنگ یزد باغ در اسناد مختلف تاریخی ۲۰۰۰ جریب ذکر گردیده است. مساحت کل عرصه و اعیان این باغ که محصور است حدود ۴۰۰۰۰ متر مربع هتل سنتی والی یزد می باشد. عناصر تشکیل دهنده باغ دولت آباد عبارتند از چند عمارت شامل: عمارت تالار آیینه، عمارت سردر، عمارت بهشت آیین، عمارت بادگیر، عمارت حرمخانه یا حرمسرا،  هتل فرهنگ یزد عمارت تهرانی، عمارت مستخدمین یا خانه ی خدم و حشم و آشپزخانه ها و دیوان خانه به شکل مثمن، ساباط، آب انبار، درشکه خانه، اصطبل تابستانه و زمستانه و همچنین دارای قنات، حوض ها و جداول آب متعدد در فضای باغ است.قنات تاریخی عظیم و مهم دولت آباد با قدمتی بیش از دویست سال از بهم هتل فرهنگ یزد پیوستن پنج رشته قنات تشکیل شده هتل سنتی والی یزد که از ارتفاعات مهریز سرچشمه می گرفته و پس از مشروب نمودن بخشی از اراضی مهریز و به کار انداختن چند آسیاب آبی و پس از طی بیش از ۵۰ کیلومتــر به یزد می رسیده هتل فرهنگ یزد و آبادی هایی چند  هتل سنتی والی یزد در اطراف یزد چون آبشاهی، خــرمشاه و باغ دولت آباد را آبیاری می کرده است. اما این باغ در حال حاضر هتل سنتی والی یزد توسط چاه نیمه عمیق مجاور باغ آبیاری می شود.

 



:: برچسب‌ها: هتل فرهنگ یزد,هتل سنتی والی یزد,یزد,هتل ,
:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رزرو هتل

آتشکده بهرام یزد یا همان هتل سنتی یزد آتشکده ورهرام یزد که در خیابان هتل سنتی رز یزد کاشانی شهر یزد قرار دارد یکی از اماکن مربوط به زرتشتیان است که شامل ساختمان و باغ مشجری است که در هتل سنتی رز یزد قرن اخیر ساخته شده است. در این محل، آتش مقدس که هتل سنتی یزد برای زرتشتیان محترم می باشد و باید همیشه روشن نگه داشته شود، نگهداری می شود. شایان ذکر است که قدمت آتشکده به 1500 سال می رسد هتل سنتی رز یزد. ساختمان اصلی در وسط حیاط و بر بلندی قرار دارد و آن هتل سنتی یزد را درختانی همیشه سبز احاطه کرده اند. حوضی مدور و بزرگ در محور ورودی بنا به آن زیبایی خاصی بخشیده است. آتش در محفظه ای بلند تر از هتل سنتی رز یزد سطح زمین در اتاقی نسبتاً وسیع و دور از تابش خورشید قرار گرفته و اتاقهایی برای مراسم نیایش پیرامون آن طراحی شده است. آتشكده يزد، گرچه بنايي بسيار كهن ندارد  هتل سنتی یزد و بنايش نزديك به 80 سال پيشينه داشته باشد اما آتشي كه درون آن مي­سوزد بيش از 1500 سال است كه روشن مانده است. همين پيشنه و ديرينگي است كه شگفتي اين نيايشگاه را دوچندان كرده است. آتشکده هتل سنتی یزد بهرام یزد از هشت سال پيش كه در هتل سنتی رز یزد سياهه بناهاي ملي ثبت شد، در به روي گردشگران گشود. گرچه اين موضوع مخالفت بسياري از زرتشتيان را برانگيخت زيرا آنجا جاي نيايش به درگاه خداوند است و آنها دوست نداشتند كه با ورود گردشگر هم آرامش آنجا هتل سنتی رز یزد به هم بريزد و هم پاكيزگي اين مكان سپند كه در دين زرتشتي از ارزش بالايي برخوردار است از بين برود.

 



:: برچسب‌ها: هتل سنتی یزد,هتل سنتی رز یزد,هتل,یزد ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رزرو هتل

 

در سمت شمالی میدان هتل اطلس یزد امیر چقماق  هتل اطلس یزد یزد، یکی از ارزشمند‎ترین آثار معماری این شهر قرار دارد که از سال 1379 همزمان با برگزاری نخستین همایش بین‎المللی کاریز هتل کاروانسرای مشیر یزد «موزه آب» در آن جای گرفت. این ساختمان، در سال 1266 خورشیدی هتل اطلس یزد احداث هتل اطلس یزد گردیده و در حال حاضر به بی‎نظیرترین هتل کاروانسرای مشیر یزد موزه آب دنیا تبدیل هتل اطلس  یزد شده است. از ویژگی‎های این موزه و بنای تاریخی، پنج طبقه بودن آن و گذشتن یک هتل کاروانسرای مشیر یزد رشته کاریز صدها ساله از میان آن می‎باشد. موزه آب یزد محل مناسبي هتل اطلس یزد براي شناخت آثار هتل کاروانسرای مشیر یزد و ابنيه‌هاي هتل اطلس یزد تاريخي در زمينه‌هاي مختلف مربوط به آب است كه مي‌تواند مورد استفاده پژوهشگران و علاقه‌مندان قرارگيرد. هتل کاروانسرای مشیر یزد در اين موزه لوازم مختلف حفر قنوات، ابزار هتل کاروانسرای مشیر یزد و ادوات اندازه‌گيري هتل اطلس یزد حجم آب، هتل اطلس یزد وسايل تأمين روشنايي در قنات، اسناد و مدارك خريد و فروش آب و وقف‌نامه‌هاي قديمي، كتابچه ميرابها و اسناد توزيع آب، هتل کاروانسرای مشیر یزد ظروف نگهداري و حمل آب و بسياري لوازم و اشياء ارزشمند ديگر در معرض هتل اطلس یزد ديد همگان قرار هتل  کاروانسرای مشیر یزد گرفته است. اين موزه در يكي از ارزشمندترين آثار  هتل اطلس یزد معماري سنتي يزد  هتل کاروانسرای مشیر یزد به نام خانه كلاهدوزها واقع شده است.

 



:: برچسب‌ها: هتل اطلس یزد,هتل کاروانسرای مشیر یزد,هتل,یزد ,
:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رزرو هتل

مسجد میر چخماق یا امیر چخماق که در یزد به نام مسجد جامع نو نیز خوانده شده است در میدان امیرچخماق در شهر یزد واقع شده است. این مسجد در مجموعه هتل جهانگردی یزد امیرچخماق یزد است که شامل هتل فاضلی یزد بازار، تکیه، مسجد و دو آب‌انبار که قدمتشان به دوره تیموریان (قرن ۹ هجری) هتل جهانگردی یزد برمی گردد هتل فاضلی یزد. مجموعه امیر چخماق که یکی از شاخص ترین مجموعه‌های تاریخی شهر  یزد محسوب می‌شود. این مجموعه با ارزش که نقطه خیابان‌های اصلی شهر است شامل مسجد، تکیه، بقعه ستی فاطمه، بازارچه حاجی قنبر، آب هتل فاضلی یزد انبار ستی فاطمه، نخل و آب انبار تکیه امیر چخماق می‌باشد. این مجموعه از آثار قرن هتل جهانگردی یزد نهم هتل فاضلی یزد هجری است که امیر جلال‌الدین چخماق از سرداران و امرای شاهرخ تیموری هنگامی که به حکومیت یزد رسید هتل جهانگردی یزد با همکاری همسر خود ستی فاطمه خاتون برای آبادانی، هتل فاضلی یزد شهر آن را بنیان نهاد.

 



:: برچسب‌ها: هتل جهانگردی یزد,هتل فاضلی یزد,هتل,یزد ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رزرو هتل

مسجد جامع یزد یا همان هتل رویای قدیم یزد مسجد کبیر یزد یکی از با ارزش ترین میراث هنری و گنجینه ای از معماری اسلامی است که در خیابان امام خمینی، خیابان مسجد جامع واقع شده است. بانی هتل باغ مرشد یزد ساختمان اصلی مسجد را علاءالدوله گرشاسب هتل رویای قدیم یزد آل بویه ـ قرن ششم هجری – می دانند ولی مسجد کنونی مربوط به آل مظفر و تیموریان قرن هشتم و نهم هجری است. از امتیازات هتل باغ مرشد یزد هنری و معماری این مسجد می توان قدرت و استواری کاشیکاری هتل رویای قدیم یزد های نفیس و جالب، سر در بلند، دو کتیبه نفیس یکی به خط کوفی و دیگری به خط ثلث بر هتل رویای قدیم یزد روی کاشی لاجوردی هتل باغ مرشد یزد معرق در کنار سر در باشکوه، دو مناره زیبا و تزئینات کاشیکاری شده، دیوارهای داخلی شبستان و زیر گنبد و خارج گنبد را نام برد. ارتفاع مناره های آن حدود 48 متر و ارتفاع سر هتل رویای قدیم یزد در آن در حدود 24 متر هتل باغ مرشد یزد می باشد. مسجد جامع کبیر در تاریخ ۳۱ تیر ۱۳۱۳ با شماره ثبت ۲۰۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به  هتل باغ مرشد یزد ثبت رسیده ‌است.

 



:: برچسب‌ها: هتل رویای قدیم یزد,هتل باغ مرشد یزد,یزد,هتل ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رزرو هتل

 

مدرسه ضیائیه یزد هتل کاروان یزد معروف به « زندان اسکندر » که در خیابان امام، در محله فهادان و در مجاورت بقعه دوازده امام قرار دارد از آثار« مولاناضیاءالّدین حسین رضی » پسر « شرف الّدین علی یزدی » است که در سال 631 ق. آن را بنیان نهاد و بنای هتل کاروان یزد آن در سال 705ق. توسط هتل خوان دوحد یزد پسرانش به اتمام رسید شبستان مدرسه دارای محراب است و در اطراف مدرسه رواق هتل کاروان یزد هایی ساخته هتل خوان دوحد یزد شده است. در حیاط این مدرسه چاهی با قطر حدود ۲ متر وجود دارد که به فضایی سرداب مانند هتل کاروان یزد با عمق حدود ۵ متر منتهی می شود. کف سرداب حوضی قدیمی وجود دارد که از جمله آثار به جای مانده هتل خوان دوحد یزد از بنای اولیه ساختمان است . معماری مدرسه ی ضیائیه را می توان از خصوصیات عصر مغولی قلمداد کرد. در هتل خوان دوحد یزد این بنا هیچ گونه تزیینات کاشی کاری به چشم نمی خورد و تنها آثار بر جای مانده آن خشت هتل خوان دوحد یزد خام بوده که این بنا را تاکنون بر پا نگاه داشته است.

 



:: برچسب‌ها: هتل کاروان یزد,هتل خوان دوحد یزد,هتل,یزد ,
:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رزرو هتل

 

دخمه زرتشتیان را با هتل کوروش یزد نام برج خاموشان و برج سکوت نیز می‌ شناسند. در 15 کیلومتری جنوب شرقی یزد و در حوالی منطقه صفائیه، بر بلندای کوهی رسوبی و کم ارتفاع به نام کوه دخمه، دو عمارت سنگی مدور برج مانند با فضای هتل کوروش یزد میان تهی قرار دارد که به دخمه یا دادگاه هتل ادیب الممالک یزد زرتشتیان مشهور است. یکی قدیمی‌ تر به نام مانکجی هاتریا (زرتشتی هندی‌الاصل) و دیگری که جدیدتر می‌ باشد به نام گلستان معروف است که مربوط به دوره قاجاریه هتل کوروش یزد می‌ باشد. دخمه گلستان 25 متر قطر دارد و ارتفاع دیوار آن از سطح تپه 6 متر است. دخمه مانکجی نیز 15 متر قطر دارد. کارکرد این برج برای هتل ادیب الممالک یزد دفن جنازه‌ها بوده‌ است. در گذشته دور جنازه‌ها را بالای برج می‌ گذاشتند تا خوراک پرنده‌ ها شود. بعدها استخوان‌ ها را در چاهی می‌ ریخته‌ اند. این کار برای هتل کوروش یزد جلوگیری از آلوده شدن هتل ادیب الممالک یزد خاک بوده‌ است.وسط فضاي ميان تهي دخمه چاهي وجود دارد که به “استودان” معروف است و استخوان‌ هاي به هتل ادیب الممالک یزد جاي مانده از اجساد را داخل آن مي‌ ريختند.

 



:: برچسب‌ها: هتل کوروش یزد,هتل ادیب الممالک یزد,هتل,یزد ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رزرو هتل

 

خانه لاريها و بادگير آن هتل لاله یزد مربوط به دوره قاجار است و در يزد، خيابان امام خميني، محله فهادان، مجاورعمارت کلاه فرنگي واقع شده و اين اثر در تاريخ 24 بهمن 1375 با شماره هتل خاتم یزد ثبت 1837 به‌عنوان يکي از آثار ملي ايران به ثبت  هتل لاله یزد رسيده‌است. ساختمان خان لاري ها با توجه به سبک کّلي منازل اعياني دور خود ساخته شده؛ يعني خانه اي است با دو قسمت اندروني و بيروني – حياط  هتل خاتم یزد در مرکز و قسمت هاي اعيان نشين به صورت چهار فصل در هتل لاله یزد پيرامون  حياط. از قسمت شمالي به عنوان زمستانه و از قسمت جنوبي به عنوان تابستانه استفاده مي شد هتل لاله یزد که شامل تالار و بادگير هتل خاتم یزد است. از ضلع شرقي که شامل اتاق آيينه مطبخ سرداب و ساير فضاهاست به عنوان پاييزه و از ضلع غربي به عنوان بهار خواب استفاده مي شد. مالك آن حاج محمد ابراهيم لاري بوده است. هتل لاله یزد از اين مکان هتل خاتم یزد سابقا به عنوان خانقاه نعمت اللهي استفاده مي شده است. مساحت آن حدود 1700 متر و زير هتل خاتم یزد بنائي معادل 1200 متر مربع را داراست.

 



:: برچسب‌ها: هتل لاله یزد,هتل خاتم یزد,هتل,یزد ,
:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رزرو هتل

 

آب انبار شش بادگير مربوط به هتل ارگ جدید یزد دوره معاصر است و در يزد، محله تپه يزد، کوچه شش بادگير واقع شده و در تاريخ 4 فروردين 1357 با شماره ثبت 1600 به‌عنوان يکي از آثار  هتل پارسیان یزد ملي ايران به ثبت رسيده است.  اين بنا 180سال پيش در  هتل ارگ جدید یزد دوره قاجاره ساخته شده که در سال 1371 ه. ق بازسازي شده است. اين بنا داراي دو ورودي شمالي و جنوبي است. راه پله هاي ورودي در دو طرف مخزن و در امتداد يکديگر قرار گرفته اند. راه پله ها از  هتل ارگ جدید یزد دو قسمت روباز و سرپوشيده تشکيل هتل پارسیان یزد شده و سردر ورودي آنها در ابتداي قسمت سرپوشيده قرار دارد. از ورودي جنوبي توسط 55 پله به مخزن مي توان رسيد. در جلو سردر اين راه پله که در ميانه پله 25 و 26 (از بالا) قرار گرفته ، يک هشتي با کف آجر فرش هتل پارسیان یزد قرار دارد. مخزن آب انبار مدور است و بر روي آن 6 بادگير  هتل ارگ جدید یزد زيباي هشت وجهي تعبيه شده است. نيمي از اين بادگيرها مربوط به بناي اوليه آب انبار و نيم ديگر مربوط به بازسازي بنا است. بادگيرهاي جديد هتل پارسیان یزد توسط استاد علي سياه و استاد غلامرضا ساخته شده اند. هتل ارگ جدید یزد با کمي دقت در شکل بادگيرها  هتل پارسیان یزد تفاوت سه بادگير قديمي با ديگر بادگيرهاي آن مشهود است. براي شهرهاي کويري همچون يزد ارزش آب بيش از هر جاي ديگر احساس مي شود . در اين شهر بيش از 75 آب انبار وجود دارد .

 



:: برچسب‌ها: هتل ارگ جدید یزد,هتل پارسیان یزد,هتل,یزد ,
:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رزرو هتل

 

1212(ه.ق) درميدان خان و در کنار هتل زنبق یزد مجموعه خان يزد واقع مي‌ باشد. اين حمام در زميني به مساحت 1170 متر مربع و با زير بناي 900 متر مريع بنا هتل زنبق یزد گرديده  هتل تهرانی یزد که شامل بخش هاي مختلفي از جمله گاوروتون، شاه نشين، خزينه مي‌ باشد. امروزه از اين بنا به عنوان چايخانه هتل تهرانی یزد و رستوران سنتي استفاده مي‌ گردد. حمام خان (گرمابه نور) داراي سه مسير دسترس است که آن را به ميدان خان، بازارچه کاشيگري و بافت مسکوني مجاور مرتبط مي سازد. بناي هتل زنبق یزد حمام مشتمل بر ورودي ها،  هتل تهرانی یزد سربينه، گرمخانه و فضاهاي مرتبط با آنها و همچنين استخري در کنار گرمخانه مي باشد. فضاي سربينه از نظر مساحت و تزيينات از ساير فضاها مشخص تر بوده و در اطراف آن سکوهاي هتل زنبق یزد نشيمن و رخت  هتل تهرانی یزد کن و جاي نهادن کفش تعبيه شده است. اين فضا با پوشش طاق و گنبد مسقف شده و روشنايي آن از طريق نورگير زيباي تعبيه شده در گنبد تامين مي شود. سطوح داخلي سربينه در اصل با هتل زنبق یزد نقاشي هايي هتل تهرانی یزد مزين بوده که امروزه تنها بخشي از آن تزيينات برجاي مانده است. حمام خان يزد در هتل زنبق یزد دوره اخير تعمير هتل تهرانی یزد و بازسازي شده و با تغيير کاربري به چاپخانه سنتي تبديل يافته و جديداً نيز به ثبت تاريخي رسيده است.

 



:: برچسب‌ها: هتل زنبق یزد,هتل تهرانی یزد,هتل,یزد ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رزرو هتل

 

يكي از ويژگيهاي بارز شهرسازي هتل فهادان یزد محله هاي قديم يزد، كوچه ها و گذرهاي سرپوشيده آن هستند كه به آنها “ساباط” گفته مي شود. هدف از طراحي و اجراي ساباط اين است كه انسان گرمازده كوير را دمي در زير سايه خود، از تابش خورشيد هتل فهادان یزد در امان نگهدارد. ساباط هتل داد یزد در لغت به معناي راهرو، دالان و سقفي است که بر روي کوچه ها و معابر ساخته مي شود. معماران يزدي نه تنها تمام جوانب را در ساخت داخل خانه مد نظر داشته اند، بلکه در ساخت هتل فهادان یزد کوچه هم هتل داد یزد با توجه به نيازها و شرايط اقليمي و فرهنگي مردم منطقه، ويژگيهاي ارزنده و جالب توجهي را در نظر داشته اند. يکي از خصوصيات بارز محله هاي قديمي در استان يزد، کوچه ها و گذرگاههاي هتل فهادان یزد سرپوشيده ي آن به نام «ساباط» است. ساباط‌ها (سابات) از ويژگي‌هاي معماري زيست بوم‌هاي هتل فهادان یزد گرمسير و کويري هستند. يکي هتل داد یزد از کارکردهاي سابات پديد آوردن سايه و جايگاهي خنک براي رهرگذران است.اين سازه به سبب نيمه پوشيده بودن در تابستان به پديد آمدن کوران هوا مي‌انجامد که هواي درون هتل فهادان یزد سابات را از بيرون آن خنکتر مي کند. همين نيمه پوشيده بودن در زمستان به گرمتر شدن هواي درون سابات از بيرون آن هتل داد یزد مي انجامد. سابات‌ها همچنين مايه يکپارچگي و استواري خانه‌هاي کنارشان هستند و به آنها در پايداري در برابر هتل داد یزد نيروهاي پديد آمده از فشار سازه کمک مي‌کنند.

 



:: برچسب‌ها: هتل فهادان یزد,هتل داد یزد,هتل,یزد ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رزرو هتل

 

قنات زارچ، قدیمی هتل سنتی مهر یزد ترین قنات در جهان است که در استان یزد واقع شده است. طول قنات زارچ به 120 کیلومتر می‌رسد و تعداد چاه های آن 2115 حلقه است. قنات زارچ يزد ، طولاني ترين قنات ايران و بيست و سومين قنات ايران هتل سنتی مهر یزد است که در فهرست آثار ملي هتل ملک التجار یزد کشور ثبت شد. قنات زارچ دارای سه سرشاخه به نامهای شور ، شیرین و ابراهیم خویدکی است که در زمان  هتل ملک التجار یزد حاضر فقط شاخه شور این قنات فعال است و دو شاخه دیگر بدلیل هتل سنتی مهر یزد افت سطح آب زیر زمینی کم آب و سپس خشک شده اند. قدمت این قنات نزدیک به سه هزارسال تخمین زده شده است و با توجه به اینکه هتل ملک التجار یزد قنات قبل از اسلام و در زمان زرتشتیان حفر شده است، برخی از هتل سنتی مهر یزد میله های چاه آن به رسم آن هتل ملک التجار یزد دوران، به صورت مربع حفر شده است در بین قنوات منحصر به فرداست. قنات زارچ را باید از نظر نوع مسیر و طولانی بودن آن ،شاهکاری دانست زیرا طول مسیر اصلی ، همراه با شاخه های هتل سنتی مهر یزد آن حدود 80 کیلومتر هتل ملک التجار یزد است . مبدأ قنات در حوالی روستای فهرج است که پس از طی روستاهایی مانند خویدک ،دهنو و اکرمیه وارد شهر یزد گردیده از محلات مختلف شهر از جمله میدان امیر چقماق عبور هتل سنتی مهر یزد کرده و پس از گذر از هتل ملک التجار یزد مسجد جامع ،از شهر یزد خارج و بطرف زارچ حرکت میکند.

 



:: برچسب‌ها: هتل سنتی مهر یزد,هتل ملک التجار یزد,هتل,یزد ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رزرو هتل

چشمه آبگرم مرتضی علی، از هتل صفائیه یزد جاذبه‌های گردشگری طبیعی در شهرستان کویری طبس در استان یزد است. این چشمه در مسیر گردشگری روستای خرو و در فاصله ‪ 27 کیلومتری هتل مشیرالممالک یزد شهر طبس واقع شده‌ است. برای رسیدن به این چشمه باید حدود 5 کیلومتر پس از شهر طبس را به صورت پیاده که عمدتاً از داخل آب می‌باشد طی کرد. در این منطقه چشمه‌های هتل صفائیه یزد متعدد آبگرم و آب سرد وجود هتل مشیرالممالک یزد دارند که بزرگ‌ترین آن‌ها را که از درون حفره‌ای به بیرون تراوش می‌کند را حمام مرتضی علی می‌گویند. هتل مشیرالممالک یزد آب گرم چشمه از دیواره سمت راست به داخل رودخانه می‌ریزد و همین، سبب ایجاد اختلاف دما در چشمه می‌شود که گاهی به 10 درجه نیز می‌رسد. غلظت بیشتر آبگرم و تفاوت ساختاری آن با آب سرد جاری در کف رودخانه باعث می‌شود که این آب‌ها تا مسافت حدود 300 متری بستر هتل صفائیه یزد رودخانه پیش روند در حالی هتل مشیرالممالک یزد که به طور کامل با هم مخلوط نشده‌ و در بستر رودخانه قابل تفکیک هستند. به این ترتیب در یک طرف رودخانه آب سرد و در طرف دیگر آبگرم جریان دارد و می‌توان یک پا را در طرف گرم رودخانه فرو برد و پای دیگر را در طرف سرد هتل مشیرالممالک یزد رودخانه، پدیده‌ نادری که شاید در هیچ نقطه دیگر کشور فرصت هتل صفائیه یزد تجربه آن وجود نداشته باشد. علاوه بر آن، خواص درمانی آب این چشمه‌ها می‌تواند هتل صفائیه یزد گردشگران زیادی را به این منطقه جذب نماید. این چشمه‌ها منبع تأمین آب اغلب مزارع و باغ‌های طبس می‌باشد که از طریق نهر آبی به هتل مشیرالممالک یزد این شهر منتقل می‌شود.

 



:: برچسب‌ها: هتل صفائیه یزد,هتل مشیرالممالک یزد,هتل,یزد ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رزرو هتل

 

آبشار دره ‌گاهان یا دره ‌گاوان هتل های یزد با ‪  70متر ارتفاع  بعنوان تنها آبشار موجود استان یزد است. آبشار فصلی دره گاهان در ضلع جنوب غربی شهر تفت و در قسمت ورودی از سمت استان فارس واقع شده است. ارتفاعی بیش از 20 متر دارد که هتل های یزد در فصل بهار تا اوایل تابستان از سرچشمه های شیرکوه آب از ییلاقات ده بالا و طزرجان به این سمت جاری است و در ارتفاع بالای 20 متر به صورت  هتل یزد آبشار در می آید . آبشار زیبای درگاهان در پنج کیلومتری جنوب هتل های یزد شهرستان تفت و در دره ای که به سمت دامنه های شیرکوه، خیزبرداشته، قرار گرفته است و آب آن از بارش های آسمانی و ذوب تدریجی برف هتل یزد های شیرکوه تامین می شود. زیبایی آبشار،هوای مطبوع و جلوه های طبیعی دره ی منتهی به آبشار،عواملی اند که گردشگران بسیاری را برای گذراندن اوقات فراغت در یک  هتل های یزد ناحیه ییلاقی در دل کویر به هتل یزد سوی آبشار می کشاند. آبشار دره گاهان در مواقعی به دلیل کم آبی خشک می‌شود ولی در زمان پرآبی زیبایی آن وصف نشدنی است  و در میان كوه‌های سر به فلک كشیده از چشم‌انداز خاصی برخوردار است. شاید به دلیل فصلی بودن و گاه گاه بودن آبشار این دره است که به این نام معروف شده هتل های یزد است. این دره دارای هتل یزد یک محوطه باستانی به نام قلعه پهلوان بادی است که بر بلندای صخره ای عظیم و سترگ در سالیان دور مامن شخصی به همین نام بوده که افسانه های زیادی در مورد آن بر زبانها جاریست .آثار و بقایای آن را میتوان هتل یزد بر فراز صخره مشاهده نمود.

 



:: برچسب‌ها: هتل های یزد,هتل یزد,هتل,یزد ,
:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رزرو هتل

 

جزیره لارک یکی از نقاط دیدنی هتل آرش قشم استان هرمزگان در جنوب ایران است. جزیره لارک با 7.48 کیلو متر مربع مساحت ، در فاصله ۱۸ مایل دریایی از مرکز استان شهر بندرعباس و ۶ مایل دریایی از شهر قشم و در جنوب شرقی این شهر ، در تنگه هرمز قراردارد. این جزیره از کوههای آتشفانی مخروطی شکل تشکیل شده‌است . بلندترین نقطه آن ۱۳۸ متر از هتل آرش قشم سطح دریا ارتفاع دارد و بزرگترین قطر آن ۶/۱۰ کیلومتر است. در این جزیره فعالیت کشاورزی وجود ندارد و تنها فعالیت اقتصادی اکثر اهالی جزیره لارک صید و غواصی است. آب آشامیدنی مردم این جزیره بیشتر هتل آرش قشم از  هتل های چابهار طریق بندرعباس به ان حمل می‌شود و همچنین آب برکه‌‌ها و چاه‌های آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.  از دیگر جزایر غیرمسکونی خلیج فارس می‌توان به شیف، ام الکرم، ام سیله (خان)، خرو، مولیات، سه‌دندون، مُطاف، مُرغی، چراغی هتل های چابهار اشاره کرد. جزیره‌های غیر مسکونی خلیج فارس از اهمیت ویژه جهانی به عنوان زیستگاه مرجان‌های دریایی (خوراک غواصها)، محل تخمگذاری پرستوهای دریایی و لاک پشتها و زیستگاه انواع پرندگان مهاجر برخوردار است. هتل های چابهار بی‌گمان جزیره‌‌های ایرانی خلیج فارس بیش از این تعداد است که تعدادی از آن‌ها در زمان جزر و مد نام جزیره به خود می‌گیرند.

 



:: برچسب‌ها: هتل آرش قشم,هتل های چابهار ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رزرو هتل

 

جزیره هنگام یکی از نقاط دیدنی هتل ایران بندرعباس استان هرمزگان در جنوب ایران است. جزیره هنگام با آبادی‌های کوچک با وسعت حدود ۵۰ کیلومتر مربع در جنوب جزیره هتل ایران بندرعباس قشم واقع شده و دارای معادن نمک و خاک و سرب است. این جزیره 6.33 کیلومتر مربع مساحت دارد و به شکل مخروط ناقصی است که در کرانه‌های جنوبی جزیره قشم واقع شده‌است. هتل ایران بندرعباس فاصله آن تا بندرعباس حدود ۴۳ مایل دریایی و تا شهر قشم حدود ۲۹ مایل دریایی است. این جزیره ارتفاعات پست آهکی دارد و بلندترین نقطه آن کوه ناکس با ۱۰۶ متر ارتفاع است. بزرگترین هتل دیپلمات قشم قطر آن از «روستای هنگام کهنه» تا «روستای هنگام جدید» ۹ کیلومتر است. تنها فعالیت اقتصادی در هتل دیپلمات قشم جزیره هنگام که اکثر اهالی به آن مشغولند، ماهی‌گیری و صیادی است. از نقاط دیدنی جزیره تأسیسات بندری هتل دیپلمات قشم انگلیسیها است.

 



:: برچسب‌ها: هتل ایران بندرعباس,هتل دیپلمات قشم,هتل ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رزرو هتل

 

جزیره  بیضی شکل هرمز هتل آرا کیش که طول محیط آن حدود ۶۰۰۰ متر است در مدخل خلیج فارس و در فاصلهٔ ۸ کیلومتری بندرعباس قرار دارد. املای صحیح آن هرموز یا هرمزد برگرفته از کلمات خورموز یا خورموغ به معنی لنگرگاه و بندر ایالت هتل آرا کیش موغستان (میناب) بوده است که به واسطه کثرت استفاده از غلط مشهور امروزه هرمز خوانده می‌شود. این جزیره را به علت موقعیت جغرافیایی آن و مجاورت با تنگه هرمز، کلید خلیج فارس می‌دانند. همین موقعیت هتل آرا کیش است که آن را در طول تاریخ، از نظر سوق الجیشی و بازرگانی از اهمیت خاصی برخوردار ساخته‌است. هرموز اصلا نام بندری معتبر در مصب رود میناب با خلیج فارس بوده است. شهر میناب کنونی برروی خرابه‌های این بندر ساخته شده است. هرموز قدیم در اوایل عهد مغول تجارت پر رونقی داشته است. با هجوم مغولان در حدود سال 700 هجری،  هتل ارم قشم مردم شهر هرموز ابتدا به جزیره قشم و سپس به جزیره هرموز که در آن زمان زرون (معرب آن جرون که بعدها هتل ارم قشم نام بندری در محل بندر عباس کنونی شد و به تلفظ پرتغالی بندر گمبرون خوانده شد) نام داشت کوچ نمودند و هتل ارم قشم شهری در آن بنا کردند و نام آنرا به یاد شهر قدیم خود هرموز گزاردند.

 



:: برچسب‌ها: هتل آرا کیش,هتل ارم قشم,کیش,هتل ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رزرو هتل

 

جزیره‌ ناز در نزدیکى سواحل هتل آنا کیش شرقى قشم‌ قرار گرفته و از ساحل در حدود یک کیلومتر فاصله دارد. وسعت جزیره ناز تقریباً سه‌ هکتار است. این جزیره فاقد ساحل شنى است و دیواره‌هاى صخره‌اى به ارتفاع پنج تا ده متر اطراف آن را فراگرفته هتل آنا کیش است. روى این جزیره کاملاً مسطح است. در زمان جزر با پس‌روى کامل آب دریا، براى مدت کوتاهى، باریکه‌اى از خشکى جزیره ناز را به ساحل قشم وصل مى‌کند. در این جزیره کسى سکونت ندارد. ماهیگیران هتل آنا کیش محلى چند سایبان هتل پانیذ کیش و مکان استراحت از چوب و پلاستیک به‌صورت موقت احداث کرده‌اند. روبه‌روى جزیره ناز در قشم ساحل شنى هتل پانیذ کیش قرار دارد که مکان مناسبى براى تغذیه پرندگان دریایى و ماهیگیران بومى است. در سراسر فصول سال بازدید هتل پانیذ کیش کنندگان بسیارى به‌ویژه هنگام غروب از این محل بازدید مى‌کنند.

 



:: برچسب‌ها: هتل آنا کیش,هتل پانیذ کیش,کیش,هتل ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رزرو هتل

 

بزرگترین جزیره ایران و بزرگترین جزیره هتل آریان کیش غیر مستقل دنیا است (بزرگتر از ۲۲ کشور جهان) این جزیره در نزدیکی تنگه هرمز، بزرگترین و پرجمعیت‌ترین جزیره خلیج فارس قرار دارد. جزیره قشم دومین بندر آزاد تجاری ایران است که سواحل آن برای هتل آریان کیش ایجاد لنگرگاه مناسب است. این جزیره 15 بندر صیادى و تجارى دارد. علاوه بر جمعیت بومى و ساکن، جزیره قشم داراى جمعیت غیربومى و مهاجر بسیارى است که به‌طور عمده در بخش‌هاى تجارت، هتل آریان کیش بازرگانى، صنایع و معادن، ادارات و دوایر دولتى و ارگان‌ها، بانک‌ها، تشکیلات سازمان منطقه آزاد قشم و دیگر بخش‌هاى  خدماتى به فعالیت اشتغال دارند. زبان اصلى مردم قشم، مانند تمام مردم ساکن بنادر و سواحل جنوب کشور و دیگر جزایر، فارسى و براى همه مردم و مسافرانى که به جزیره مسافرت مى‌کنند قابل درک و فهم است. لهجه محلى و متداول مردم قشم در شهرها و روستاهاى آن تقریباً یکسان است، با این تفاوت که اهالى شهر قشم هتل لوتوس کیش و درگهان به سبب رفت و آمد و داد و ستد با مردم میناب، بندرعباس، پل، خمیر، کنگ، لنگه و دیگر بنادر مجاور، هتل لوتوس کیش با لهجه‌اى نزدیک به لهجه بندرعباسى، مینابى (بندرى)، پلى (بندر پل خمیر) صحبت مى‌کنند و ساکنان روستاى اعماق جزیره به سبب مسافرت به شیخ‌نشین‌ها و هندوستان به زبان عربى هندى نیز آشنایى دارند یا واژه‌هایى هتل لوتوس کیش از این زبان‌ها وارد لهجه آنها شده است.

 



:: برچسب‌ها: هتل آریان کیش,هتل لوتوس کیش,کیش,هتل ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رزرو هتل

 

جنوبی ‌ترین جزیره ایرانی آبهای خلیج ‌فارس، جزیره ابوموسی است. این جزیره در 222 کیلومتری بندرعباس و هم‌ چنین در 75 کیلومتری بندر لنگه هتل سیمرغ کیش واقع شده است. جزیره ابوموسی یکی از چهارده جزیره استان هرمزگان است که بیشترین فاصله از سواحل ایرانی خلیج فارس را دارد و طول و عرض آن درحدود 4.5 کیلومتر است. شهر ابوموسی مرکز جزیره هتل سیمرغ کیش ابوموسی است. در حال حاضر مالکیت جزیره ابوموسی به همراه جزایر تنب در دست ایران است اما ادعاهایی از سوی دولت امارات متحده عربی هر از گاهی مطرح می شود؛ این موضوع از آن جا بر می خیزد هتل سیمرغ کیش که خلیج فارس دریای کم عمقی برای نفت کش ها شمرده می‌شود زیرا نفت کش‌ها پس از بارگیری نفت در مخازنشان به شدت سنگین شده و کف آن ها به کف خلیج فارس نزدیک می‌شود و در نتیجه خطر به گل نشستنشان شدت می‌گیرد. برای همین است که جزیره خارک به عنوان محل بارگیری نفت کش‌ها از ایران تعیین هتل پارسیان کیش شده است. تنها مسیر قابل کشتیرانی برای نفت‌کش‌های حامل نفت فاصله میان جزیره ابوموسی و تنب است. زیرا این مسیر ژرف هتل پارسیان کیش ترین مسیر برای نفت‌کش‌ها شناخته می‌شود. در پی جنگ ایران و عراق و بروز جنگ نفت‌کش‌ها در خلیج فارس مسئله حفظ امنیت سوخت‌رسانی برای دولت‌های صنعتی پیش آمده است که تصمیم بر این گرفته‌اند این کار هتل پارسیان کیش را با همکاری متحدان عربشان انجام دهند و از این میان قرعه به نام امارات عربی متحده افتاده است.

 



:: برچسب‌ها: هتل سیمرغ کیش,هتل پارسیان کیش,کیش,هتل ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رزرو هتل

 

نام اصلی و پارسی آن «راز» است که هتل ابادگران کیش به دلیل نزدیکی با مناطق عرب نشین حاشیه جنوبی خلیج فارس ، اعراب از معادل عربی این نام یعنی سری استفاده کردند که این نام در زبان‌های اروپایی سیری تلفظ شد و از راه آن زبان‌ها به فارسی هتل ابادگران کیش رسید. این جزیره در قلب آب‌های خلیج فارس قرار دارد. فاصله آن تا مرکز شهرستان ابوموسی که در قسمت شرقی جزیره سیری واقع شده، درحدود 27 کیلومتر است همچنین فاصله دریایی آن تا مرکز استان، در حدود 152 مایل دریایی است. وسعت جزیره سیری 17.3 کیلومتر مربع است. این جزیره فاقد پستی و بلندی هتل ابادگران کیش بوده و نسبتاً مسطح است. هتل گراند کیش مرتفع ‌ترین نقطه آن 24 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و بزرگ ‌ترین ابعاد طولی و عرضی جزیره 6.1 و 4.6 کیلومتر است. شکل در قسمت‌‌های شمالی و نزدیک سواحل این جزیره ذوزنقه‌ای، مناطق مسکونی همراه با سایر هتل گراند کیش تأسیسات جای گرفته‌اند. در این جزیره تعداد قابل توجهی نخل خرما بطور پراکنده وجود دارد که محصول هتل گراند کیش آن فقط مصرف محلی دارد. این منطقه پوشش گیاهی فقیری دارد و در این جزیره معدن خاک سرخ نیز موجود است.

 



:: برچسب‌ها: هتل ابادگران کیش,هتل گراند کیش,کیش,هتل ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رزرو هتل

 

جزیره فرور بزرگ از مجموعه جزایر استان هرمزگان است که سطح از تپه ماهورهای کوچک تشکیل شده است. این جزیره بر روی یکی از کمربندهای هتل سورینت صدف کیش زلزله‌ خیز جهان قرار دارد. رنگ‌ آب در نزدیکی جزیره سیاه است. جزیره شیب‌های تند و پرتگاه‌هایی دارد که گاهی ارتفاع آنها از ده متر بیشتر است. فاصله آن تا نزدیک‌ ترین نقطه سواحل ایران در هتل سورینت صدف کیش حدود 20 کیلومتر و مساحت آن 26.2 کیلومتر مربع و ارتفاع بلندترین نقطه ‌آن از سطح دریا 145 متر است. در جزیره فرور بزرگ بقایای ساختمان‌های مخروبه و اراضی کشاورزی بایر و چاه‌های هتل سورینت صدف کیش آب به همراه یک چراغ دریایی نشانه مسکونی بودن جزیره در زمان‌های گذشته است، وجود دارد. ولی در حال حاضر، جزیره غیرمسکونی است و تنها تعدادی مأمور دولتی در آن حضور دارند. در آب‌های این جزیره ماهی فراوان وجود دارد و به همین خاطر صیادان در اطراف آن فعالیت زیادی دارند. جزیره فرور بزرگ یکی از کانون‌های هتل جام جم کیش زیست حیات وحش است و تعداد بی‌شماری از پرندگان از قبیل: عقاب ماهیگیر، طوطی، چک‌چک، قمری خانگی، هتل جام جم کیش چکاوک، کاکلی، پرستو، بلبل خرما، چاخ لق، هدهد، دم جنبانک زرد، دو سرخ معمولی، چک‌چک سرسیاه، زنبور خور معمولی و همچون یک نوع خارپشت، مارمولک، مار جعفری و عقرب در آن زندگی می‌کنند. این جزیره به علت  هتل جام جم کیش داشتن مارهای زیاد به مارور نیز شهرت دارد.

 



:: برچسب‌ها: هتل سورینت صدف کیش,هتل جام جم کیش,هتل,کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رزرو هتل

 

در گذشته این جزیره را به نام هتل شایگان کیش قیس می خواندند. روایت است که بعد از طوفان نوح (ع) جزیره کیش اولین نقطه ای بود که سر از آب در آورد است. این جزیره بیضی شکل با مساحت 89.7 کیلومتر مربع و با طول 15.6 و عرض 7 کیلومتر هتل شایگان کیش ، در جنوب غربی بندرعباس و در میان آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است. جزیره کیش از نظر محیط زیست طبیعی، یکی از بکرترین مناطق خلیج فارس است. استعدادهای طبیعی و هتل شایگان کیش موقعیت جغرافیایی ویژه آن زمینه بهره‌برداری جهانگردی و تجاری از آن را در حد قابل توجهی فراهم ساخته است. سواحل کم نظیر این جزیره مرجانی، نه تنها در فصول گوناگون سال، بلکه در طول یک روز،‌ در ساعات مختلف جلوه‌های بدیع هتل گاردنیا کیش و گونه‌گون و بسیار زیبایی از طبیعت را به تماشا می‌گذارند. سواحل کیش در شرق و شمال شرقی و جنوب از زیباترین سواحل جهان است. در سواحل جنوب غربی آن زیباترین منظره غروب خورشید را می‌توان  هتل گاردنیا کیش دید. از جمله نقاط دیدنی جزیره کیش آکواریوم بزرگ آن است که در گوشه شرقی جزیره، با معماری زیبا قرار هتل گاردنیا کیش دارد و گونه‌های مختلف ماهیان و آبزیان اطراف جزیره در آن به تماشا گذارده شده است.

 



:: برچسب‌ها: هتل شایگان کیش,هتل گاردنیا کیش,کیش,هتل ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رزرو هتل

 

این جزیره با 22.8 کیلومتر هتل ایران کیش مربع مساحت، در حد فاصل بین دو جزیره کیش و لاوان قرار گرفته است. سرزمینی است هموار و تقریباً بدون عارضه طبیعی. هندورابی در فاصله 325 کیلومتری بندر عباس و 133 کیلومتری بندرلنگه و بلندترین نقطه آن بیست و نه متر و بزرگ‌ترین قطر آن هفت و نیم کیلومتر است. این جزیره از یک رشته ارتفاعات کوتاه هتل ایران کیش پوشیده است و کرانه‌های آن با شیب ملایمی به دریا منتهی می‌شوند. مجاورت با دریا، اغلب موجب بالا رفتن میزان باران و رطوبت می‌شود. با این حال در تمام کرانه‌های خلیج فارس، همجواری با دریا، تأثیر هتل ایران کیش چندانی بر میزان بارش این نواحی ندارد. فعالیت اقتصادی اکثر اهالی در جزیره هندورابی، صید و غواصی است. فعالیت ‌های صنعتی یا بهره‌ برداری هتل آرامیس کیش از معادن و منابع زیرزمینی و حتی صنایع دستی در هندورابی وجود ندارد. محیط زیست جزیره به دلیل بسته بودن آن محدود است و موجوداتی از قبیل انواع پرندگان کوچک، پرندگان  مهاجری نظیر باز و شاهین و هتل آرامیس کیش انواع کمی از خزندگان و موش صحرایی در آنجا یافت می‌شود. منابع تأمین آب جزیره بسیار محدود و کم است هتل آرامیس کیش و آب مصرفی آن از طریق چاه یا آب انبار تأمین می‌شود.

 



:: برچسب‌ها: هتل ایران کیش,هتل آرامیس کیش,هتل,کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رزرو هتل

 

جزیره میر مُهَنّا از جزیره‌های هتل ترنج کیش غیرمسکونی ایران در خلیج فارس است. انگور و انجیر این جزیره از قدیم معروف بوده‌ است. درخت کُنار بزرگ و تناوری به نام کُنار میر مهنا در این جزیره وجود دارد و گنبدی موسوم به قدمگاه امیرالمؤمنین نیز هتل ترنج کیش در این جزیره قرار دارد. این جزیره به نام یکی از راه‌زنان محلی که به کریم خان زند و هلندیان حمله می‌کرد یعنی میر مهنا نامگذاری شده‌است.این جزیره نیز فاقد سکنه است و به دلیل وجود ایستگاه هواشناسی هتل ترنج کیش از اهمیت ویژه‌ای هتل آتیلار بندرعباس برخوردار ایست. ایستگاه هواشناسی جزیره فارسی اطلاعات هواشناسی را به تمام شرکت‌های کشتیرانی می‌رساند. نام دیگر این جزیره شیخ شعیب است . جمعیت آن در حدود ۲۵۰۰ نفر است که بیشتر آنان از نژاد عرب‌اند. هتل آتیلار بندرعباس بیشتر ساکنان جزیره لاوان از اهل سنت ، شاخه شافعی و از پیروان امام محمد ادریس شافعی هستند. آنها به زبان هتل آتیلار بندرعباس عربی و فارسی تکلم می‌کنند.

 



:: برچسب‌ها: هتل ترنج کیش,هتل آتیلار بندرعباس,هتل ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رزرو هتل

 

در فاصله ۵ کیلومتری شمال شرق جزیره هتل پارمیدا کیش خارک جزیره کوچکی وجود دارد که به آن خارکو می‌گویند. این جزیره دارای تعدادی تأسیسات به جای مانده از حضور نظامیان کشور در سالهای جنگ ایران و عراق از جمله اسکله و ساختمانهای انبار هتل پارمیدا کیش که امروزه محل مناسبی جهت رشد پرندگان در این جزیره شده است.این جزیره همچنین زمانی محل استقرار نظامیان انگلیسی جهت تسخیر خارک بود و پیش از آن نیز میر مهنا برای حمله به هلندیان در هتل پارمیدا کیش خارک از خارکو نیروهای خود را به سمت خارک گسیل داشته‌است. نام پیشین این جزیره "شاه زنگی" بوده است. به هتل سارا کیش تازگی برای این جزیره غیر مسکونی طرحی برای ایجاد یک دهکده گردشگری در دست تهیه است. این جزیره بین هتل سارا کیش بندر بوشهر و شبه جزیره شیف قرار دارد و به دلیل نزدیکی به خشکی از نظر توریستی بسیار اهمیت دارد. هتل سارا کیش بافت زمین و جنس خاک آن برای کشاورزی مناسب نیست و بیشتر زمین آن ماسه‌ای است.

 



:: برچسب‌ها: هتل پارمیدا کیش,هتل سارا کیش,هتل,کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رزرو هتل

 

خارک جزیره‌ای است مرجانی با تاریخی پر هتل بهشت قشم از فراز و نشیب. این جزیره در حدود ۵۷ کیلومترى شمال غرب بوشهر و ۳۰ کیلومترى بندر ریگ واقع شده است. طول جزیره (شمالى - جنوبى) حدود ۸ کیلومتر و قسمت پهن تر آن در شمال به عرض هتل بهشت قشم حدود ۴ کیلومتر است. در این جزیره یکی از مهم‌ترین پایانه‌های صادرات نفت ایران بنا شده است. جزیره خارک برای ایجاد لنگرگاه‌ها، با مزایای طبیعی و سواحل عمیق آن، برای پهلو گرفتن نفت‌کش‌های هتل بهشت قشم اقیانوس‌پیما بسیار مناسب است، به ویژه که قشر سنگی چون پشته‌ای که سطح جزیره را پوشانده، در وسط جزیره به بلندی 60 مترمی‌رسد و این بلندی‌ها موجب می‌شوند بندرگاه‌های شرقی خارک را در مقابل شدت جریان باد که در جهت شمال غربی و جنوب شرقی می‌وزند، محفوظ نگاه دارند. اگرکارشناسان، اکنون این هتل هلیا کیش جزیره را به عنوان مرکز تأسیسات عظیم صدور نفت برگزیده‌اند، دریانوردان‌ِ خلیج فارس نیز در ادوار گذشته از آن هتل هلیا کیش برای پهلو گرفتن کشتی‌ها استفاده می‌کردند. رومن گیرشمن باستان شناس مشهور فرانسوی که در تاریخ ایران باستان هتل هلیا کیش مطالعات و تحقیقات عمیقی دارد، در سال 1337 شمسی بنا به دعوت کنسرسیوم نفت ایران به دیدن جزیره خارک آمد.

 



:: برچسب‌ها: هتل بهشت قشم,هتل هلیا کیش,هتل ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رزرو هتل

 

تلفظ قدیمی‌تر نام این جزیره غیر  هتل داریوش کیش مسکونی استان خوزستان بُنّه است. جزیره بونه به همراه دو جزیره کوچک دیگر به نام‌های دارا و قبرناخدا در منتهی‌الیه شمال غربی خلیج فارس در دهانه خورموسی دراستان خوزستان واقع شده‌است. فاصله هوایی هتل داریوش کیش این جزیره از دو شهر هندیجان و بندرماه‌شهر تقریباً یکی است. از پرندگان این جزیره می‌توان هتل داریوش کیش به سلیم خرچنگ‌خور اشاره کرد. این جزیره محل تخمگذاری پرستوهای دریایی نیز هست. نادری کازرونی در کتاب جغرافیای بنادر خلیج فارس در مورد بونه می‌نویسد: "در میانه خارکو وبصره دو جزیره واقع است یکی از آن دیره نام دارد و ثانی بنه و جزیره دیره بی‌آب و غیرمسکون وجزیره بنه آب گوارایی هتل ساحل طلایی قشم دارد و به‌علت خرابی اطراف آن دو جزیره مذکور، به‌غیر از معلمان خارکی عبور سایر اهل دریا به آن دو جزیره دشوار هتل ساحل طلایی قشم است زیرا که بیم شکستن سفائن درحوالی آن جزایر ناهنجار است و مسافت میان جزیره، بُنّه و دیره وخارک و خارکو هتل ساحل طلایی قشم چهار زام است که هر زام چهار فرسنگ باشد

 



:: برچسب‌ها: هتل داریوش کیش,هتل ساحل طلایی قشم,هتل ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رزرو هتل

 

«خور» محدوده نیمه بسته آب مرتبط با هتل خلیج فارس بندرعباس دریای آزاد است که در درون آن آب دریا به مقدار قابل توجهی توسط آب رودخانه یا آب شیرین رقیق می شود. خور موسی کانال طویل و عمیقی است که از خلیج فارس منشعب شده و به هتل خلیج فارس بندرعباس دلیل ویژگیهای خاص خود در منطقه از موقعیت ممتازی برخوردار است. این منطقه با اکوسیستمی منحصر به فرد، در ساحل شمالی خلیج فارس و جنوب استان خوزستان واقع است. پهنای هتل خلیج فارس بندرعباس دهانه آن ۳۷ تا۴۰ کیلومتر و طول آن از دهانه تا بندر امام خمینی ۹۰کیلومتر و تا بندر ماهشهر ۱۲۰ کیلومتر است.  هتل ارم کیش خور موسی با متوسط عمق عمق ۲۰ تا ۵۰ متر زیستگاه بسیاری از پرندگان نادر از جمله گیلانشاه خالدار و مکان تخم ریزی بسیاری از ماهیان خلیج فارس بخصوص میگو است. آلودگی ناشی از اکتشاف و استخراج نفت و تردد هتل ارم کیش نفتکش ها، حوادث و سوانح مربوط به سکوهای نفتی، رفت و آمد کشتیها، منابع و صنایع مستقر در خشکی باعث شده هتل ارم کیش اطراف این جزیره از آلوده‌ترین نقاط خلیج فارس به حساب بیاید.

 



:: برچسب‌ها: هتل خلیج فارس بندرعباس,هتل ارم کیش,هتل ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رزرو هتل

 

این جزیره در گذشته نام "صلبوخ" هتل خلیج فارس قشم داشته و بین آبادان و خرمشهر واقع شده و دو شاخه اروندرود آن را فرا می‌گیرد.  هتل خلیج فارس قشم مینوشهر شهری کوچک است که در آن قرار گرفته است و دارای جمعیتی حدود 12 هزار نفر است و بیشتر کاربرد تفریحی برای مردم دو شهر آبادان و خرمشهر دارد. ۴۵درصد آنها به کشاورزی هتل خلیج فارس قشم می‌پردازند ولی در کنار آن پرورش دام نیز در مینو جایگاه خاصی دارد. در جزیره مینو پنج نهر جریان دارد که دو تای آن‌ها ‌از رودخانه جرف و سه تای دیگر از اروندرود منشعب می‌شود. جزیره مینو از معدود نقاطی از جهان است که در آن هتل آپادانا قشم سیستم آبیاری بصورت طبیعی و با جزر و مد آب انجام می‌شود و نیازی به وسایل مکانیکی و تلمبه آب ندارد. هتل آپادانا قشم نخل های بی شمار این جزیره اکوسیستم مناسبی برای زیست پرندگان مهاجر و همچنین نیزارهای انبوه و رازآلود آن هتل آپادانا قشم پناهگاه حیوانات وحشی از جمله گراز است.

 



:: برچسب‌ها: هتل خلیج فارس قشم,هتل آپادانا قشم,قشم,هتل ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رزرو هتل

 

بستانداران که از مهمترین هتل کیمیا 4 قشم هتل حیوانات این گروه می توان آهوی ایرانی را نام برد که بصورت آزاد در جزیره کیش گردش میکنند و شکار آنها ممنوع می باشد. گربه، خدنگ، خارپشت ایرانی، موش، جربیل بلوچستان و دلفین معمولی نیز از دیگر بستانداران آبزی جزیره گزارش شده اند. پرندگان به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب به این جزیره هتل کیمیا 4 قشم هتل مهاجرت میکنند و گروه بیشمار پرندگان در اطراف باغ بهشت و درخت سبز تماشایی هتل کیمیا 4 قشم هتل است که از آن جمله می توان به بلبل، چکاوک کاکلی، عقاب ماهیگیر، حواصیل خاکستری، سبز قبای هندی و ... اشاره کرد. تنوع خزندگان در جزیره محدود و عمدتا شامل لاک پشتها، مارمولک ها و مارها است. لاک پشت ها برای تخم ریزی به هتل هرمز بندرعباس ساحل می آیند. مارمولک ها که از فراوانی نسبی بالایی برخوردار می باشند بی خطرند و از حشرات  هتل هرمز بندرعباس تغذیه میکنند. دو نوع مار قیطانی غیر سمی و مار جعفری که سمی است نیز در جزیره وجود دارد. تعداد زیادی از آبزیان موجود در خلیج فارس به دلیل حوادت مختلفی به این پناهگاه آرام و گرم پناه آورده اند که از آن جمله هتل هرمز بندرعباس می توان به قباد (شاه ماهی) حلوا سفید، شوریده و صدها گونه ماهی تزئینی اشاره کرد.

 



:: برچسب‌ها: هتل کیمیا 4 قشم,هتل هرمز بندرعباس,هتل ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رزرو هتل

 

جزیره کیش یک خشکی کوچک هتل هما بندرعباس چون کشتی نشسته در آب های گرم و کم عمق خلیج فارس است، خرده اقلیم ها (میکرو کلیمای) کیش به شدت در سلطه پدیده های ناشی از بستر بزرگ آبی است که دامنه ی نوسان تغییرات هتل هما بندرعباس دمای شبانه روزی آن در ایام سال بسیارکم است. فشار بخار آب جزیره در بیشتر ایام سال غالباً در حدی بسیار بالا اسـت(رطوبت نسبی 50 – 60 درصد). اختلاف دمای متوسط روزانه جزیره در طول سال کم تر از 9 – 10 درجه است و سقوط دما هیچ گاه در حد یخبندان یا صفر نیست. براساس داده های هواشناسی مقدار متوسط هتل هما بندرعباس رطوبت در هر کیلوگرم هوای گرم و خشک جزیره در دی ماه 15 گرم و تیرماه حدود 25 گرم است. هوای کیش در ماه های هتل پارمیس کیش مهر تا فروردین، دارای گرمای ملایم ومطبوع است ودر این فاصله ی زمانی جزیره در شرایط زیست محیطی مطلوب قراردارد. از اردیبهشت تا مهر هوای کیش گرم و شرجی و میانگین دمای روزانه جزیره در این ماه ها تقریباً هتل پارمیس کیش نزدیک به هم است. در اردیبهشت چون آب دریا هنوز سرد و رطوبت نسبی پائین است هوای کیش تقریباً خشک و باد آن ملایم، خنک و نسیم وار بوده و در مجموع هوای آن بهاری و لطیف و شرایط زیست محیطی آن بسیار هتل پارمیس کیش مطلوب است. تفاوت دما بین گرم ترین و سردترین ماه کیش حدود 16 درجه است.

 



:: برچسب‌ها: هتل هما بندرعباس,هتل پارمیس کیش,هتل,کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رزرو هتل

 

جزيره کيش با مساحت 91 کيلومتر مربع، پيرامون ساحلی 43 کيلومتر و شکل کلی تقريباً بيضی، در فاصله 18 کيلومتری بندر هتل شایان کیش گرزه(بندر آفتاب )- سرزمين پيوسته ايران – در خليج فارس قراردارد. کيش در ربع اول راستای سواحل 1359 کيلومتری جنوب ايران در دهانه ی خليج فارس و تقريباً در نزديک بخش پايانی اين آبراه در محدوده تنگه هتل شایان کیش هرمز واقع است. عرض شمال آن 32 26 درجه و طول شرقی آن 58 53 است و در جهت ساحل غربی – به ساحل شرقی (فاصله ی مجتمع مرجان – ميدان هور) ، 45/15 کيلومتر طول دارد. بيشترين عرض هتل شایان کیش جزيره در راستای ساحل جنوبی هتل مارینا کیش به ساحل شمالی (فاصله ی بندرگاه گمرک– فانوس دريائی) 5/7 کيلومتر است. سطح جزيره فاقد توپوگرافی ويژه مانند پديده کوه و حتی تپه مرتفع است. فرودگاه بين المللی کيش در مرکز و در بخش هتل مارینا کیش مرتفع آن که حدود 40 – 35 متر ارتفاع دارد احداث شده است. بيشترين شيب جزيره از شمال فرودگاه به هتل مارینا کیش طرف ساحل (هتل شايان) است.

 



:: برچسب‌ها: هتل شایان کیش,هتل مارینا کیش,کیش,هتل ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رزرو هتل

 

استان هرمزگان دارای تاریخی هتل های بندر عباس با قدمت چند هزارساله است. بندرها و جزیره های هرمزگان در دوره های گوناگون پیش از اسلام از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است. دریای پارس یا دریای عمان وخلیج فارس امروزی که استان هرمزگان نیز در کنار آن قرار گرفته، از کهن ترین دریاهای جهان به شمار می رود. هر چند درباره تاریخ دیرینه خلیج فارس هتل های بندر عباس اطلاعات زیادی در دست نیست و اطلاعات موجود فقط بر پایه گمان و یا بر بر اساس افسانه های قدیمی و اسناد تاریخی چون تورات، کتیبه های میخی و آثار بر جای مانده از دوران باستان هتل های بندر عباس است، ولی با وجود هتل فلامینگو کیش و بر اساس همین منابع، ساکنین نخستین خلیج فارس که حدود ۱۰ هزار سال پیش در خلیج فارس زندگی می کردند از سه شعبه تشکیل می شدند که عبارتند از: «دراویدها» که از ساکنین مکران بودند و پس هتل فلامینگو کیش از تسلط بلوچ ها بر این ناحیه، با نژاد بلوچ ها در آمیختند، دومین شعبه،سامی ها، از ساکین کرانه های عربستان هتل فلامینگو کیش بودند و سومین شعبه، عیلامی ها، بودند که در منطقه خلیج فارس تا نزدیکی بوشهر سکونت داشتند.

 



:: برچسب‌ها: هتل های بندر عباس, هتل فلامینگو کیش,هتل ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رزرو هتل

 

استان هرمزگان از لحاظ جغرافیایی هتل های کیش به دو بخش کوهستانی و جلگه ای و ساحلی تقسیم می شود. از آن جا که بیش از ۷۰ درصد مساحت این استان را کوه ها و ارتفاعات کوتاه و بلند و نیز دشت ها و دره های مرتفع تشکیل داده است، این هتل های کیش استان جزو مناطق کوهستانی محسوب می شود. کوه های این منطقه که ادامه رشته کوه های زاگرس هستند با جهت شمال شرقی به جنوب شرقی تا داخل آب های خلیج فارس امتداد یافته و به تدریج هتل های کیش از ارتفاع آن ها کاسته می شود. به طور کلی ادامه این رشته کوه ها با کاهش ارتفاع ، به تپه های ماهوری آهکی، گچی و شنی منتهی شده هتل های قشم و به زمین های پست ساحلی خلیج فارس و دریای عمان متصل می شود. مرتفع ترین کوه های این استان عبارتند از: کوه گنو با ارتفاع ۲,۳۴۷ متر درفاصله ۲۰ کیلو متری شمال شهر بندر عباس در جلگه ایسین، کوه فارغان هتل های قشم با ارتفاع ۳,۲۶۸ متر و کوه شب با ارتفاع ۲,۸۶۱ متر. اما برخلاف بخش کوهستانی استان، حاشیه باریک ساحلی که جلگه ای پست و کم ارتفاع است، مساحت کمی از هرمزگان را به خود اختصاص داده است. این ناحیه پست هتل های قشم ساحلی، در اطراف تنگه هرمز وسعت بیشتری دارد.

 



:: برچسب‌ها: هتل های کیش,هتل های قشم,هتل ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رزرو هتل

 

یخدان های دوقلوی سیرجان که از آن هتل کهکشان سیرجان ها به عنوان منحصر به فردترین یخدان های دو قلو نام برده می شه، در غرب استان کرمان و در سیرجان قرار دارن. یخچال ها یا همان یخدان های طبیعی سیرجان در این استان هم جنبه گردشگری داره و هم یک جاذبه طبیعی منحصر به فرده. یخدان های دوقلوی سیرجان سال ۱۲۷۴ هجری شمسی و  هتل کهکشان سیرجان توسط افراد خیر ساخته شدن و در قدیم یخ مصرفی مردم رو تامین می کردن و امروز هم به جاذبه های گردشگری این شهر تبدیل شدن. هتل عطر سیب سیرجان این بنا از خشت خام و ملات گل ساخته شده. اهالی سیرجان در فصل زمستان مخزن یخدان ها رو از یخ پر نموده و با بستن درب ها و روزنه ها، در فصل تابستان از یخ آن  هتل کهکشان سیرجان استفاده می کردن.  هتل عطر سیب سیرجان در استان هایی مانند کرمان و یزد که در تابستان مصرف آب خنک مردم آن ها بالاست، از قدیم نیاز به تولید یخ بوده به همین دلیل این یخچال های بدون نیاز به برق یخ مصرفی شهر سیرجان رو تامین می کردند و نام هتل عطر سیب سیرجان دیگر آن ها رو یخدان گذاشتن. متاسفانه در حال حاضر این مکان به زمین والیبال تبدیل شده و در حال تخریبه.

 



:: برچسب‌ها: هتل کهکشان سیرجان,هتل عطر سیب سیرجان,سیرجان,هتل ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رزرو هتل

 

در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر هتل کپری کرمان و در ضلع شمال شرقی کافر کوه، دره ای وجود دارد که پیش از ۱۰ کیلومتر در دل کوه های بلند با دیوارهای پرشیب و گاه ۲۰۰ متری پیچ و تاب جالب توجهی را به وجود آورده است. در این دره به واسطه جریان هتل کپری آب رودخانه نزدیک به ۴۵ آبشار بلند و کوتاه با ارتفاعی بین ۳ تا ۴۵ متر وجود دارند. گذر از این دره نیازمند ابزار فنی، آمادگی بدنی و نیز آشنایی با فن شنا می باشد. پیمایش این دره حداقل ۵ روز زمان  هتل کپری می برد. بی شک این دره شگفت انگیز به واسطه طول مسیر، وجود ریزش های خروشان آب، بیشه زارها، نیزارها هتل هزار کرمان ، دیواره ها و نیز حیات وحش هتل هزار کرمان متنوعی که دارد، می تواند جزء منحصر به فرد ترین دره های کشور باشد. چرا که دره های معروفی چون «رقز» فارسو «آندرس» شمال در برابرعظمت آن، دره های کوچکی محسوب می گردند. این مسیر در تابستان ۱۳۸۸ برای هتل هزار کرمان اولین بار، توسط تیم۶ نفره امداد و نجات کوهستان هلال احمر کرمان، مورد بررسی و شناسایی قرار گرفت.

 



:: برچسب‌ها: هتل کپری,هتل هزار کرمان,کرمان,هتل ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 آذر 1396 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 18 صفحه بعد